هنر و رسانه

تجلیل از برترین‌های جشنواره “فجر تا فجر” در سمنان

سمنان _ آیین تجلیل از برترین های جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی نماز با عنوان "فجر تا فجر" استان سمنان روز چهارشنبه با حضور مسوولان این استان برگزار و از برترین ها تجلیل شد.

به گزارش پیمان همدلی، این مراسم با حضور مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران دستگاههای برگزار کننده این جشنواره به همراه رابطان نماز ادارات استان و برترین ها در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.

این جشنواره در ۹ رشته و در سه بخش فرهنگی هنری، علمی و ادبی برگزار شد و از سوی شرکت کنندگان در مجموع ۷۶۲ اثر به دبیرخانه جشنواره فجر تا فجر ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

از مجموع آثار ارسالی به این جشنواره که از فجر ۱۴۰۰ تا فجر ۱۴۰۱ برگزار شد ۴۲ اثر به علت ضعیف بودن قابلیت داوری نداشتند.

در پایان این جشنواره در مجموع ۲۷ نفر در رشته های مقاله، کلیپ، پادکست، عکس، نقالی، شعر، داستان، دلنوشته و قصه گویی به عنوان افراد اول تا سوم انتخاب و معرفی شدند و در این مراسم با حضور مسوولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مجموع استان سمنان در بخش تعداد آثار ارسالی به جشنواره فجر تا فجر به نسبت جمعیت دررتبه پنج استانهای مختلف قرار گرفت این در حالی است که سمنان چهار ماه دیرتر روند اجرایی آن را آغاز کرده بود.

جشنواره مذکور در بخش علمی و پژوهشی در موضوعات و محورهای فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ ای، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی و … برگزار شده است.
محورهای بخش فرهنگی و هنری این جشنواره نیز شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن گرافی، بازی های رایانه ای و استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجد، نرم افزارهای کمک آموزشی نماز (رایانه ای و تلفن همراه) و بازی ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید