سینماهنر و رسانه

۲۲۰ شهر با جمعیت ۵۰ هزار نفر ایران بدون سینما هستند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان‌ سینمایی کشور با بیان اینکه ۲۰۰ سینما در دولت سیزدهم ساخته شده است، گفت: ۲۲۰ شهر کشور با‌ جمعیت ۵۰ هزار نفر ایران بدون سینما‌ هستند.

به گزارش پیمان همدلی، محمد خزایی در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: سینما علاوه بر اکران فیلم، محلی برای بهره برداری از اقدامات اجتماعی و فرهنگی است.

وی سفر امروز به سمنان را بیستمین سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به استانهای کشور بیان کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، ۵۸۰ سالن سینمایی در کشور فعال بود که‌ تا‌ به امروز بیش از ۲۰۰ سینمای دیگر افتتاح و به این‌ تعداد افزوده شده است.

خزایی ۲۲۰‌ شهر کشور با‌ جمعیت ۵۰‌ هزار نفر را فاقد سالن سینما‌ معرفی کرد و گفت: استان سمنان که در حوزه نرخ بیکاری، زیرساخت ها، چهره های علمی و نخبگان و سایر حوزه ها، در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد در حوزه سینما از لحاظ مخاطب در رده بیست و سوم کشور و از لحاظ زیرساخت‌ جز استان های کم‌ برخوردار است که باید اقدامات ویژه در این استان صورت‌ گیرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: فیلم سازی علاوه بر جنبه فرهنگی، زمینه اشتغال را نیز در جامعه فرآهم‌ می کند و باید مورد توجه و حمایت بیشتر مسوولان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید