فرهنگهنر و رسانه

اصحاب رسانه حول مسائل اساسی استان وحدت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در تبیین ارزش‌های اسلام و انقلاب و نیز فرهنگ عاشورا دارند، گفت: اصحاب رسانه حول مسائل اساسی استان وحدت داشته باشند.

به گزارش پیمان همدلی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در این دیدار با تبریک روز خبرنگار به اصحاب خبر و مطبوعات استان سمنان گفت: خبرنگاران نقش مهمی در تبیین ارزش‌های اسلام و انقلاب و نیز فرهنگ عاشورا دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یک مسئول یا امام جمعه که تریبونی در اختیار دارد از دو روش می‌تواند مسائل را دنبال کند افزود: یکی از راه‌ها این است که یک امام جمعه در محفل یا جمعی، موضوعی را به گونه‌ای مطرح کند که خدای نکرده آبروی فرد یا گروهی برود که بنده با این روش موافق نیستم چراکه در بسیاری از موارد اطلاعات موجود قطعیت ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه گاهی مظنون با متهم یا مجرم اشتباه گرفته می‌شود گفت: بنده علنی کردن همه مسائل را نمی‌پسندم چراکه بسیاری از موارد با تذکر حل و فصل می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان دومین و بهترین روش برای مطالبه گری را «تذکر» و «پیگیری» دانست و گفت: طرح علنی مسائل با توجه به مشکلات فراوان مردم نه تنها راهگشا نیست، بلکه نگرانی و التهاب جدیدی را به جامعه منتقل می‌کند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: برخی افراد دوست دارند هر هفته در نمازهای جمعه یکی از مدیران را مواخذه کنیم و شاید با این کار مورد تشویق عده‌ای هم قرار بگیریم اما بنده این اقدام را مفید و موثر نمی‌دانم چراکه اگر مدیری نسبت به موضوعی گارد گرفت، فقط برای رفع تکلیف و راضی کردن طرف مقابل فعالیت می‌کند و مشکلات اصلی حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه بسیاری از تذکرات توسط مسئولان امر پیگیری و دنبال می‌شود اظهار کرد: معتقدم روش دوم روش مفیدتری برای حل و پیگیری مسائل و مشکلات استان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه خبری و رسانه‌ای استان باید در کنار مطالبه گری به حفظ آبروی افراد نیز توجه کند تصریح کرد: ممکن است افشاگری اقتضای کار رسانه‌ای باشد اما افشاگری لزوما به معنای بردن آبروی افراد یا برخورد خصمانه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «مطالبه گری» را به موازات کار رسانه ای، مفید و ضروری عنوان کرد و گفت: بین گروه‌های مطالبه گر و رسانه ها جدایی وجود ندارد و هردو گروه در حال تکمیل یک چرخه هستند و عمده مطالبه گری ها به هدف می‌خورد و ما نیز از مطالبه گران بر اساس وظیفه حمایت می‌کنیم.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: گاهی شاهد آن هستیم که تعداد اندکی از افراد، دعوای شخصی خود را وارد میدان رسانه می‌کنند و یا شاهد بداخلاقی هایی در فضای رسانه‌ای استان هستیم که اینگونه موضوعات زیبنده اصحاب رسانه و خبر نیست و تلاش‌های شبانه روزی قاطبه خبرنگاران را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی خطاب به رئیس انجمن خبرنگاران استان گفت: زمینه حضور خبرنگاران سراسر استان در انجمن خبرنگاران را فراهم کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: کار خبری کاری است که عمدتا از روی عشق و علاقه انجام می‌شود و البته در کنار آن، دغدغه‌های اجتماعی و مسئولیت پذیری خبرنگاران نیز نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی‌های اخیر اظهار کرد: اقشار کم درآمد و بی درآمد این روزها شرایط بسیار دشواری را سپری می‌کنند که همه ما باید نقش خود را در این شرایط به بهترین وجه ایفا کنیم.

امام جمعه سمنان «تکمیل و به روزرسانی بانک اطلاعاتی خبرنگاران» را موضوعی ضروری دانست و گفت: یکی دیگر از نیازهای جامعه رسانه ای استان سمنان، ارتقای مهارت های خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف [و تخصصی] است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه رسانه ها باید در کنار طرح انتقادات، پیشنهادات و راه حل های مرتبط را نیز با استفاده از نظر کارشناسان مطرح کنند، به لزوم وحدت و یکپارچگی خبرنگاران استان سمنان حول مسائل اساسی استان اشاره کرد و گفت: مسائلی مانند بحران آب، جمعیت و مشارکت حداکثری در انتخابات موضوعات مهمی است که تمام رسانه‌ها باید در مورد آنها وحدت نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید