ورزش

ورزشکاران توانیاب سمنان ۳۲ مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند

رئیس هیئت ورزش جانبازان و توانیابان استان سمنان گفت: ورزشکاران این هیئت طی ۲ سال اخیر ۳۰ مدال ملی و ۲ مدال بین المللی کسب کردند.

به گزارش پیمان همدلی، نعمت‌الله نعمتی اظهار داشت: «محمدرضا امینی» تیرانداز دامغانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیراندازی معلولان به میزبانی کره جنوبی در سه ماده‌های p۴ ،p۳ و R۵ مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: کسب مدال نقره جام جهانی ۲۰۲۳ کره جنوبی در رشته میکس تفنگ بادی ۱۰ متر جانبازان و معلولان از دیگر افتخارات امینی در عرصه بین‌المللی است.

رییس هیات ورزش جانبازان و توانیابان استان سمنان گفت: مبینا ساوه از دیگر ورزشکاران قهرمان بین المللی از استان سمنان است که در مسابقات پاراآسیایی بحرین در رشته دومیدانی موفق به کسب طلا شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۵۰ ورزشکار عضو هیات ورزش جانبازان و توانیابان استان سمنان هستند که ۱۸۰ نفر آنان را بانوان و ۲۷۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

به گفته نعمتی، هیات ورزش جانبازان و توانیابان مجموعه‌ای از ورزش‌ها از جمله بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تیراندازی، تنیس روی میز و بوچیا را زیر پوشش دارد و به واسطه همین موضوع، انتظار می‌رود حمایت مالی از این هیات ورزشی بهبود یابد.

۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند.

استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۲۵ ورزشکار استان سمنان طی ۲ سال گذشته موفق به مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی ورزش شدند که ۲ نفر از این مدال‌آوران از جامعه توانیابان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید