فرهنگ

رونمایی از دیوارنگاره بدرقه شهید در مهدیشهر

علیرضا شربتدار، شهردار مهدیشهر از رونمایی یکی از عکس‌های معروف دوران دفاع مقدس صحنه بدرقه و زیر قرآن گذراندن و وداع مادر شهیدان تورانیان با فرزند دوم خود در سال ۱۳۶۶ خبر داد.

به گزارش پیمان همدلی علیرضا شربتدار از رونمایی یکی از عکس‌های معروف دوران دفاع مقدس صحنه بدرقه و زیر قرآن گذراندن و وداع مادر شهیدان تورانیان با فرزند دوم خود در سال ۱۳۶۶ خبر داد.

به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیوارنگاره‌ای به وسعت ۲۴۰ متر مربع از این تصویر بر دیوار یکی از ساختمان‌های مشرف به میدان امام رضا (ع) که در مسیر تردد مسافران نوروزی نیز قرار دارد با هنرمندی الیاس یوسفی از نقاشان صاحب سبک کشور در زمینه نقش نگاره چهره شهدا طراحی و ترسیم شده است.

به گفته شربتدار، برای طراحی و اجرای این اثر هنری ۳ ماه زمان صرف شده است و آئین رسمی رونمایی این دیوار نگاره با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده شهدا برگزار شد.

شهید علی اکبر تورانیان متولد مرداد ۱۳۴۴ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ و شهید ذوالفقار تورانیان متولد آبان ۱۳۴۸ در آبان ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق و هر دو برادر در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

لیلی کسائیان مادر شهیدان تورانیان در فروردین سال ۹۷ به فرزندان شهیدش پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید