اقتصاد ـ علم و پیشرفت

تحقق ۱۵۰ درصدی اعتبار مصوب شهرداری مهدیشهر

علیرضا شربتدار، شهردار مهدیشهر از تحقق ۱۵۰ درصدی اعتبار مصوب خبر داد و گفت: اعتبار مصوب این نهاد در سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بود.

به گزارش پیمان همدلی، علیرضا شربتدار در نشست خبری با اصحاب رسانه از تحقق ۱۵۰ درصدی اعتبار مصوب خبر داد و گفت: اعتبار مصوب این نهاد در سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شهرداری مهدیشهر در سال ۱۴۰۳ است.

شهردار مهدیشهر با اشاره به رونق ساخت و ساز در مهدیشهر، ادامه داد: ۱۱۰ پروانه ساخت سال ۱۴۰۲، ۳۷ مورد در ۱۴۰۱ و ۳۵ مورد در ۱۴۰۰ در این شهر صادر شد.

شربتدار ابراز کرد: رونق ساخت و ساز در زمینه درآمدزایی و تامین اعتبارات برای شهرداری مهدیشهر کمک کننده و این رویکرد در مدیریت شهری مدنظر است.

وی گفت: انجام عکس‌برداری هوایی و ایجاد زیرساخت سامانه اطلاعات جغرافیایی به منظور برنامه‌ریزی کلان و توسعه شهری در سالجاری مدنظر این نهاد است.

شهردار مهدیشهر اضافه کرد: احداث آرامستان و ساخت غسالخانه مهدیشهر در دست اجراست و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و در هفته آینده غسالخانه آرامستان جدید به‌بهره‌برداری می‌رسد.

شربتدار اظهار کرد: برای تعریض خیابان امام خمینی(ره) این شهر با تعدادی از مالکان توافق و تملک انجام شد، اما اجرای کامل طرح نیازمند زمان، اعتبار و تامین زمین است که برای الحاق زمین به محدوده شهری قول‌هایی گرفته شد و طی چند ماه آینده محقق می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در زمینه مرمت مشارکتی بناهای تاریخی، افزود: میزان مشارکت متولی بناهای تاریخی با شهرداری مهدیشهر در راستای احیای این بناها در حد انتظار و طبق توافق نیست.

شهردار مهدیشهر ادامه داد: زمینی در شهمیرزاد سال ۱۳۳۶ توسط شهرداری مهدیشهر خریداری شده بود که طی این سال‌ها تعیین تکلیف نشده بود و اکنون در دستگاه قضایی با ارایه مستندات موجود در مرحله نخست مالکیت سه و نیم هکتار به نام شهرداری مهدیشهر پذیرفته شد که بازگشت مالکیت این زمین منبع اعتباری ارزشمندی برای شهرداری خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: احیای بافت‌تاریخی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و آغاز عملیات ساخت گذر فرهنگی طی روزهای آینده از اولویت‌های شهرداری مهدیشهر است.

شهردار مهدیشهر بیان کرد: تدوین طرح جامع بافت تاریخی و گردشگری در راستای برنامه توسعه پنج ساله مهدیشهر با چشم‌انداز ۲۰ ساله از موارد در دستور کار شهرداری این شهر است. احداث زمین اسکیت و تنیس، برگزاری جشنواره «حاصَل» از بیست و نهم تا سی‌ و یکم شهریور از دیگر برنامه‌های شهرداری مهدیشهر در ۱۴۰۳ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید