جامعه ـ سیاست

برهنگی يکی از مصاديق خشونت اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: خشونت روانی در عرصه بدحجابی و برهنگی، آثاری عميق، گسترده و گاهاً نسلی در جامعه می گذارد که تبعات آن بر فرد، روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد ماند.

سردار جليل موقوفه‌ئی در گفت‌وگو با خبرنگار پیمان همدلی گفت: خشونت روانی در عرصه بدحجابی و برهنگی، آثاری عميق، گسترده و گاهاً نسلی در جامعه می گذارد که تبعات آن بر فرد، روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد ماند.

وی افزود: خشونت مفهوم و پديده اي چند بعدي و گسترده است که در حوزه هاي مختلف از جمله فردي، خانوادگي و اجتماعي قابل بررسي است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان داشت: خشونت امري ضدهنجار و عاملي مخرب در فرآيند توسعه زندگي فردي و جمعي است و مي تواند به بسياري از روابط در حوزه هاي خرد و کلان آسيب وارد سازد.

موقوفه‌ئی تصریح کرد: آنچه از خشونت در افکار عمومي و ادبيات اجتماعي مطرح مي شود، غالبا خشونت فيزيکي و کلامي است که در عناويني مثل ضرب و جرح، فحاشي، مزاحمت و … تعريف و پيگيري مي شود و بيشتر معطوف و محدود به دو گروه زنان و کودکان در بستر خانواده و جامعه شده است.

وی اضافه کرد: ضمنا به وجوه ديگر اين پديده مانند خشونت جنسي، خشونت مجازي، عاطفي و.. که اخيرا به آن پرداخته شده است و کارشناسان و عموم جامعه اين ابعاد را زير ذره بين خود برده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه ابعاد و وجوه ديگري از خشونت نيز وجود دارد که عليرغم گستره عظيم و قدرت اثربخشي عميق آن ها بر فرد و جامعه، کمتر بدان ها پرداخته مي شود، عنوان کرد: از جمله خشونت رواني و جنسي گسترده که با رواج بي حجابي و برهنگي در بستر جامعه و تشويش ذهن و روان جوانان ايجاد مي شود و معمولا در پوشش آزادي فرهنگي قرار گرفته و به تبعات مخرب آن بر فرد، خانواده و روابط عاطفي و خانوادگي هيچ گونه اهميتي داده نمي شود.

موقوفه‌ئی گفت: خشونت روانی و جنسی به مراتب مخرب تر از خشونت هاي آشکاري است که روزانه و مستمر توسط قواي قانوني و قضايي کشور کنترل مي گردد چرا که خشونت آشکار غالبا به درگيري مستقيم و غالبا فيزيکي دو يا چند تن معدود و محدود مي شود، ولي خشونت رواني جاري در عرصه بدحجابي و برهنگي، آثاري عميق، گسترده و گاها نسلي در جامعه مي گذارد که تبعات آن بر فرد، روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وي به جاي خواهد ماند.

وی در پایان اشاره کرد: ساختار مديريتي جامعه همانگونه که با خشونت آشکار با جديت مقابله مي کند، از منظر حراست از امنيت رواني، عاطفي و جنسي در جامعه موظف است با خشونت ناشي از رواج برهنگي و بي حجابي در جامعه نيز مقابله نمايد. بديهي است پايه هاي چنين رفتار خشونت باري در فرهنگ عمومي جامعه نهادينه است و نهادهاي مسئول در اين زمينه مسئوليت سنگيني برعهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید