جامعه ـ سیاست

صدور مجوز فعالیت ۲۲۴ کودکستان در استان سمنان

آرزو مرادی‌نسب، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه کودکستان یاب، گفت: مجوز فعالیت برای ۴۲۲ کودکستان در استان صادر شد.

به گزارش پیمان همدلی، آرزو مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمنان، راه‌اندازی سامانه «کودکستان‌یاب» را اقدامی شایسته برای تکریم ارباب رجوع و تسهیل امور، عنوان و اظهار کرد: به‌منظور فراهم سازی شرایط برای استفاده عموم مردم، فهرست کودکستان های فعال استان که دارای مجوز مورد تائید از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است در این سامانه به نشانی smttk.gov.ir قابل دسترسی بوده و اولیای نوآموزان می‌توانند با جست‌وجو در این سامانه، از کودکستان‌ها و شهریه هریک مطلع شوند و نسبت به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای ثبت نام فرزندشان در کودکستان اقدام کنند.

وی با توجه به پایان سال تحصیلی و نزدیک شدن به شروع ثبت نام کودکستان‌ها برای سال تحصیلی آینده از اولیا خواست تا فرزند خود را فقط در کودکستان‌های مجاز و دارای مجوز، نام‌نویسی کنند و با خاطری آسوده، آموزش‌های تمام‌ساحتی را مبتنی بر سند تحول بنیادین دریافت کرده و در پایان فرآیند تربیت و یادگیری، گواهی‌نامه دریافت کنند.

مرادی‌نسب افزود: با ابلاغ آیین‌نامه تعیین شهریه و در پی آن راه‌اندازی سامانه محاسبه شهریه از ۲۶ بهمن سال ۱۴۰۲، کودکستان‌های حقیقی استان وارد فرآیند تربیت و یادگیری شدند و شهریه خود را دریافت کردند و این فرایند به‌همت کارشناسان و مؤسسان کودکستان‌های استان تا پایان فروردین سال جاری ادامه داشت و ۹۶.۵ درصد از کودکستان‌های استان، فرآیند دریافت شهریه خود را به پایان رسانده و استان سمنان در فهرست سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

گفتنی است، با انجام فرآیند تطبیق مجوز تأسیس، ۲۲۴ کودکستان در استان، ذیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته و مجاز به فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید