اقتصاد ـ علم و پیشرفت

۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرخه از برداشت این محصول در سطح اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است.

به گزارش پیمان همدلی، عباس غفوریان اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گوجه سبز در این شهرستان ۱۴ هکتار بوده که ۷هکتار غیربارورو ۷هکتار بارور است.
وی خاطرنشان کرد: روستای لاسجرد بیشترین سطح زیر کشت محصول گوجه سبز را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول در شهرستان بالای۱۰تن بوده و بیشترین ارقام اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.
غفوریان با اشاره به آغاز برداشت محصول گوجه سبز افزود: عملیات برداشت از اواخر فروردین آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.
وی درباره محصول گوجه سبز گفت: این میوه سرشار از ویتامین و غنی از انواع مواد معدنی و مغذی مثل کلسیم،فسفر،آهن و پتاسیم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه درباره دیگر مشخصات گوجه سبز گفت: این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد.
غفوریان گفت: مقاومت بالای به سرمای زمستانه، باردهی از سال دوم و بالای بودن عمر مفید درخت تا۴۰سال در صورت مدیریت صحیح از مزایای کشت گوجه سبز است.
وی تصریح کرد: فواصل کشت این محصول در این شهرستان اکثرا ۴*۴ بوده که در هر هکتار حدود ۶۲۵ درخت کاشته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تأکید کرد: سمپاشی زمستانه، عملیات هرس و بهسازی کف باغات و سایرعملیات مکانیکی نقش مهمی در کنترل مهم‌ترین آفات این محصول از جمله شته و لاروهای خسارت زا و شپشک دارد.
غفوریان اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد باغات گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) است.
وی در ادامه پدیده خشکسالی و سرمای زودرس بهاره، نبود ثبات قیمت،عدم وجود کارخانجات صنایع تبدیلی و مخلوط بودن و پراکندگی باغات را از جمله مشکلات باغداران شهرستان سرخه عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید